, Systemy Gwiezdne ďťż

Systemy Gwiezdne

Kto tam jest w środku?
Systemy Gwiezdne w Immortem 2:

Wśród zamieszkanych, znanych i nieznanych systemów gwiezdnych w galaktyce, wyróżniamy pięć kategorii.

Trzy rodzaje systemów zaliczanych do Hegemonii Światła, obejmującej większość współczesnego świata. Należy tu dodać, że podział dokonany jest ze względu na styl życia, wartości i poglądy uznawane przez jego mieszkańców a nie moralne czy metaforyczne znaczenie.

1. Systemy Światła

Jest to zgromadzenie około pięćdziesięciu systemów stanowiących symbol świetlanej przyszłości ludzkości. Rząd, prawo, szkolnictwo, nauka czy medycyna stoją tu na wysokim poziomie. Życie tu może wydawać się zbyt kontrolowane, ustalone czy sterylne, ale większość uważa, że to niewielka cena za bezpieczną przyszłość i wysoki standard życia. Systemy Światła są w stanie otwartego konfliktu ze Systemami Ciemności.

Systemy Światła rządzone są przez Radę Hegemonii, złożoną z reprezentantów poszczególnych, podlegających jej planet i posiadającą nad nimi bardzo silną władze.

2. Systemy Półmroku

Jest to około setka systemów, które można uznać za najbardziej zwyczajne. Technika nie posunęła się tu tak bardzo jak w Systemy Światła, ale i nie upadła tak bardzo jak w Systemach Ciemności. Innymi słowy, poziom życia zależy tu głównie od warunków planetarnych i zasobności człowieka. Mieszkańcy Systemów Półmroku trudną się przeważnie przemysłem, górnictwem, rolnictwem i handlem, przez co dobre relacje z nimi są bardzo ważne zarówna do Systemów Światła jak i Ciemności, przez co przeważnie zachowują status quo.

Systemy Półmroku rządzone są przez Federację Handlową pełniącą radę nadzorczą, ale pozostawiającą sporą autonomię Radom Planetarnym.

3. Systemy Ciemności

Jest to nieco ponad pięćdziesiąt systemów stanowiących symbol anarchii i bezprawia. Siłą zwierzchnią jest tu mafia i lokalne gangi, panuje prawo ulicy, silniejszego i sprytniejszego. Większość zdobyczy technologicznych pochodzi z czarnego rynki, z wypraw łupieżczych. Panuje tu jednak niemal całkowita swoboda, są najlepsze kasyna, można dostać najegzotyczniejsze narkotyki, czy najtrudniej dostępne towary czarnorynkowe. Systemy Ciemności są w stanie otwartego konfliktu z Systemami Światła.

Systemy Ciemności rządzone są przez junty (reżimy wojskowe), złożone głównie z mieszanej admiralicji ludzko-androidzkiej, a także kartele, syndykaty i inne organizacje dzielące miedzy siebie wpływy i władzę.

Dwa typy systemów znajdują się poza Hegemonią Światła, ale w znanym i nieznanych kosmosie. Są to zarówno zapomniane kolonie ludzkie jak i całkowicie obce, często unikatowe światy.

4. Zapomniane Systemy

Są to kolonie ludzkie na których coś poszło fundamentalnie źle. Zazwyczaj chodzi tu o usterkę statku lub jego podsystemu, czasem zwyczajny bunt załogi. Fakty są jednak takie, że Zapomniane systemy są osobliwym zbiorowiskiem ciemnoty, skrzywienia i wypaczenia ludzkości. Jednocześnie zbyt oddalone od współczesnej wspólnoty ludzkiej by można było z nimi koegzystować i jednocześnie zbyt jej bliskie, by można było je tak po prostu zniszczyć, zazwyczaj pozostawiane są własnemu losowi.

5. Inne Systemy

Są to wszelakie systemy zawierające kosmiczne anomalie, jak i w pełni obce ludzkości życie. Niektóre zawierają prawdziwe gwiezdne cuda, inne śmiertelne niebezpieczeństwo. Niektóre ukazują jedynie ślady dawnych, wymarłych cywilizacji, lecz inne są domem dla prawdziwie obcego życia. Życia, które jeszcze nie doszło do porozumienia z ludzkością na jakiej właściwie stopie są. Trudno też mówić o prawdziwym kontakcie, gdy Bramy prowadzące do Innych są prawie zawsze zamknięte i pilnie strzeżone. dnia Pon 21:16, 12 Wrz 2011, w całości zmieniany 4 razy


1. Systemy Światła

Zbiór: Systemy Światła

Układ: Wirtualne miasto-serwer

Nazwa: Assiah

Assiah jest jednym z trzech miast-serwerów, które zamieszkują duchy. Rozległe, świetliste miasto, widocznie wzorowane na Terrze, jest z wiadomych powodów dużo okazalsze i bardziej fantazyjne, czasem aż do granic przesady.

Miasto cieszy się ogromnym zainteresowaniem artystyczno-naukowym, czasem przekształcając się wręcz w ogromną platformę pokazowo-badawczą. Assiah cieszy się poparciem Rady Hegemonii, która często finansuje jego mieszkańców, w zamian czerpiąc korzyści z nowych patentów i dóbr kulturowych.

Znakiem rozpoznawczym miasta-serwera jest znajdująca się w centrum i sięgająca wirtualnego nieba, Biała Wieża, którą zamieszkują najbogatsi mieszkańcy. Z Białą Wieżą wiąże się pewna legenda, mianowicie z jej tysiąca pięter, tylko dziewięćset dziewięćdziesiąt dziewięć jest zajętych, najwyższe natomiast jest zawsze zamknięte. Hackerzy z Gehenny wielokrotnie próbowali włamać się do Białej Wieży ale jak do tej pory bez powodzenia.

Zbiór: Gwiazdozbiór Centaura

Układ: Alfa Centauri

Nazwa: Nowa Ziemia

Odległość od gwiazdy: 1,4301 AU
Czas okrążenia gwiazdy: 373 DZ
Czas obrotu planety: 23h 51m
Promień równikowy: 7831 km
Atmosfera: ziemska
Śr. temp. na powierzchni: 25 *C
Siłą grawitacji: 1,05 g
Pole elektromagnetyczne: normalne
Księżyce: Luna i Reflection
Stolica: Terra

Nowa Ziemia to pierwsza ludzka kolonia kosmiczna i centrum współczesnego świata. Terraformowana planeta w dużym stopniu przypomina oryginalną Ziemię. Zaawansowane metropolie służą jednocześnie za siedzibę Rady Hegemonii i instytucji rządowych jak i społecznej elity.

Stolica Nowej Ziemi, Terra jest jednym z najważniejszych i najdroższych miast w znanym kosmosie. Mają tu filie wszystkie liczące się firmy; artyści, projektanci i gwiazdy aspirują by tu zamieszkać i korzystając z prestiżu tego miejsca wzmocnić własną reputację.

Ze względu na ogromne znaczenie strategiczne i taktyczne, Nowa Ziemia otoczona jest szczególną opieką ze strony sił zbrojnych.

Zbiór: Mgławica Kuli

Układ: Pola El

Nazwa: Lux

Odległość od gwiazdy: 1,12 AU
Czas okrążenia gwiazdy: 561 DZ
Czas obrotu planety: 26h 12m
Promień równikowy: 6944 km
Atmosfera: ziemska
Śr. temp. na powierzchni: 31 *C
Siłą grawitacji: 1,02 g
Pole elektromagnetyczne: normalne
Księżyce: Ish, Rei, Kulum i Era
Stolica: Lush

Lux był pierwszą tak rozwiniętą biologicznie planetą napotkaną przez ludzkość. Przypominała nieco Ziemię z wczesnego okresu ery dinozaurów: proste organizmy, często osiągające olbrzymie rozmiary, choć pozbawione inteligencji i rozbuchana, wszechobecna roślinność.

Wiele osób w mig dostrzegło potencjał tego gwiezdnego odkrycia i planeta została szybko poddana precyzyjnej terraformacji. Dzisiaj jest to zarazem jeden z najciekawszych obiektów do badań biologicznych, jak i bez wątpienia najatrakcyjniejsze miejsce turystyczne w znanym kosmosie.

Powszechnie znany ze swoich turkusowych zachodów słońca, koniunkcji księżycowych, pięknych krajobrazów i oszałamiającej bujności przyrody, Lux oferuje bogatym turystom nie tylko niezwykłe a zarazem bezpieczne przeżycia, ale także całe kompleksy usługowe z pełną odnową biologiczną i szeroką gamą atrakcji rozrywkowych. dnia Czw 14:23, 15 Wrz 2011, w całości zmieniany 4 razy
2. Systemy Półmroku

Zbiór: Systemy Pómroku

Układ: Wirtualne miasto-serwer

Nazwa: Ul

Zwane też największym targowiskiem w znanym kosmosie, Ul specjalizuje się w handlu, kontraktach i negocjacjach. Cały konstrukt przypomina ogromny ul, z wnętrzem wypełnionym wielopoziomowym targowiskiem, niczym plastrami miodu i dopiero ścianami przeznaczonymi na prywatną przestrzeń mieszkalną.

Dzieje się tutaj wiele i przebywające tu duchy zwykle skupiają się całkowicie na pracy, dążąc do własnych celów. Presja jest tu wysoka, a wyścig szczurów to codzienność, więc bez nieustannej pieczy jaką sprawuje tu Federacja Handlowa, nietrudno wyobrazić sobie pandemonium czyhające tuż pod powierzchnią codzienności.

Zbiór: Szczelina Koziorożca

Układ: Astaroth

Nazwa: Wir

Odległość od gwiazdy: 0,8033 AU
Czas okrążenia gwiazdy: 337 DZ
Czas obrotu planety: 10013 LZ
Długość doby: Urzędowo 24h
Promień równikowy: 5804 km
Atmosfera: ziemska
Śr. temp. na powierzchni: 38 / -42 *C
Siłą grawitacji: 1,19 g
Pole elektromagnetyczne: normalne
Księżyce: Tartar

Kilka milionów lat temu w powierzchnię Wiru uderzyła asteroida, przypuszczalnie odrywając część skorupy planetarnej i tworząc z jej resztek jej księżyc, Tartar. To samo uderzenie niemalże zatrzymało moment obrotowy Wiru, tym samym zmieniając go w dwubiegunową pustynię: piaszczystą po oświetlonej stronie i lodową po stronie zaciemnionej.

Co ciekawe, jakieś dwieście lat temu, na wąskim paśmie ziemi, nad jednym z rzadkich tu jezior, utworzył się masywny wir powietrzny, od którego planeta wzięła swoją nazwę. Zasilany z jednej strony gorącym, a z drugiej strony lodowym wiatrem wśród wichrów nieustannie grzejąco-chłodzącej się atmosfery, wir jest ewenementem, pasjonującym fenomenem natury, który fascynuje badaczy szczególnie ze względu na swoją niezwykła stabilność.

Na Wirze umieszczone są także dwie placówki więzienne podlegające pod Radę Hegemonii i Federację Handlową. Na lodowej półkuli znajduje się nowoczesne placówka o zaostrzonym rygorze, z najwyższym stopniem zabezpieczeń. Natomiast na gorącej półkuli znajduje się skromna placówka z zaledwie podstawowym wyposażeniem, której więźniowie nie podlegają niemal żadnej kontroli. Tu osadza się skazanych na dożywocie bądź śmierć.

Na Tartarze znajduje się baza przerzutowa i stacja kontrolna zarazem, sprawująca pieczę nad całą planetą. dnia Wto 18:27, 13 Wrz 2011, w całości zmieniany 3 razy
3. Systemy Ciemności

Zbiór: Systemy Ciemności

Układ: Wirtualne miasto-serwer

Nazwa: Gehenna

Początkowo Systemy Ciemności nie miały środków by zaopatrywać swoje własne miasto-serwer. Jednak, gdy coraz więcej mieszkańców pozostałych miast zostawało spychanych w coraz odleglejsze rejony pamięci przez swoich bogatszych sąsiadów, pojawiła się taka szansa. Nie byłoby to oczywiście możliwe bez drugiej strony medalu: hackerów, którzy szukali albo kryjówki albo azylu.

Gehenna została więc stworzona na bazie rzesz biednych obywateli, miedzy którymi poukrywano zorganizowane grupy hackerskie. Minimalne wpłaty biedoty pozwoliły stworzyć i utrzymać labiryntową strukturę Gehenny i ukryć w niej cennych szpiegów dostarczających jeszcze cenniejszych informacji w zamian za protekcję. dnia Wto 18:38, 13 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz


4. Zapomniane Systemy

Zbiór: Mgławica Łuku

Układ: Uruk

Nazwa: Sumer

Odległość od gwiazdy: 0,983 AU
Czas okrążenia gwiazdy: 289 DZ
Czas obrotu planety: 17h 23m
Promień równikowy: 4982 km
Atmosfera: ziemska
Śr. temp. na powierzchni: 34 *C
Siłą grawitacji: 0,91 g
Pole elektromagnetyczne: słabe
Księżyce: -
Stolica: Babilon

Sumer był obiecującą wg. wstępnych skanów planetą kolonizacyjną. Jednakże wysłana tam misja kolonizacyjna zniknęła, po czym uznano ją za martwą lub zaginioną w akcji i porzucono jak kilkanaście spraw z tamtego okresu. Wadliwa technologia, załoga i pasażerowie znali ryzyko.

Jednak dwadzieścia lata temu powstała brama szkieletowa i przekazana przez nią informacja głosiła, że Sumer staje się od tej pory niepodległą planetą. Pierwszy kontakt po niemalże trzystu latach ukazał dziwny widok: planeta zamieniona w fortecę, ludzie żyjący w prymitywnych, pseudo-starożytnych miastach i olbrzymi pałac w mieście zwanym Babilonem.

Z odzyskanych strzępów złożono obraz: pierwszy oficer poprowadził bunt, zamordował kapitana, przejął dowodzenie i wraz z garstką sojuszników sterroryzował resztę załogi i pasażerów. Teraz, zepchnąwszy resztę ludzi na skraj prymitywizmu i zdziczenia, sam żyje jako bóg, sprawując władze dzięki technologii, otoczony brutalną gwardią pałacową.

Rada Hegemonii wielokrotnie próbowała zrobić coś w tej sprawie, jednak teoretyczna niezależność Sumeru jak dotąd trzyma ją na dystans. Powszechnie mówi się o żywych stosunkach Sumeru z piratami i handlarzami niewolników, którzy dostarczają świeżej technologii w zamian za grupy niewolnych potomków pasażerów statku kolonizacyjnego. dnia Czw 20:51, 15 Wrz 2011, w całości zmieniany 4 razy
5. Inne Systemy

Zbiór: Kyuubi

Układ: Loki

Nazwa: Samael

Odległa gwiazda położona poza granicami Drogi Mlecznej. Brama tu prowadząca powstała przypadkiem, została także zamknięta i wszelka podróż do tego systemu jest zakazana pod groźbą śmierci. Uznaje się ten układ za tak niebezpieczny, że jego istnienie zostało usunięte ze wszelkich możliwych baz danych. dnia Wto 18:42, 13 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz